Piątek 22 września 2017 Wydanie nr 3497

Helpline dla dzieci i młodzieży pomaga już od 5 lat

07.11.2013 / ebos Helpline dla dzieci i młodzieży pomaga już od 5 lat  

340 interwencji w skrajnie niebezpiecznych sytuacjach. 600 tysięcy dzieci, które usłyszały głos życzliwych dorosłych. 18 tysięcy młodych ludzi, którzy przeczytali odpowiedzi na wiadomości online. 6 listopada mija 5 lat pracy Telefonu Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111 prowadzonego przez Fundację Dzieci Niczyje.

Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111 został uruchomiony w Polsce 6 listopada 2008 roku przez Fundację Dzieci Niczyje. Już tego samego dnia zadzwoniły pierwsze dzieci potrzebujące wsparcia, pomocy i ochrony, a z każdą dobą zwiększała się liczba połączeń od najmłodszych. Telefon 116 111 uzupełnił lukę w polskim systemie pomocy dzieciom – dał dzieciom miejsce, w którym można poprosić o anonimową pomoc w każdej sytuacji.

- Już pierwsze dni działania telefonu pokazały nam, jak ważnym miejscem dla młodych ludzi jest linia 116 111 – mówi Lucyna Kicińska, koordynatorka Telefonu 116 111. – Z każdym dniem przybywa dzieci, które wybierają nasz numer. To wymaga to od nas nieustannego rozwoju. Przez 5 lat zespół Telefonu Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111 rozrósł się do blisko 50 osób pracujących 7 dni w tygodniu przy 6 liniach telefonicznych. Przez ten czas odebraliśmy 600 000 połączeń od dzieci, odpisaliśmy na 18000 wiadomości z prośbą o pomoc i podjęliśmy 340 interwencji w poważnych sytuacjach.

Uzupełnieniem oferty pomocy telefonicznej jest nowa, przyjazna strona internetowa www.116111.pl, poprzez którą można także zadać pytanie online oraz skorzystać z bogatej bazy wiedzy. Dostęp do pomocy zwiększyła także zrealizowana przez Fundacje Dzieci Niczyje szeroko zakrojona akcja edukacyjna oraz oferta profesjonalnych staży w Telefonie 116 111.

- Nasza codzienna praca nie jest łatwa. Do Telefonu 116 111 dociera dziecięca rozpacz, złość, gniew, samotność, zwątpienie i strach – mówi Lucyna Kicińska. - Naszą rolą jest przywracanie nadziei, kojenie smutku, udzielanie wsparcia i pomaganie w radzeniu sobie z najtrudniejszymi sytuacjami. Bardzo często wystarcza spokojna rozmowa, poszukanie z dzieckiem rozwiązania kłopotów, zwrócenie uwagi w stronę pozytywnych dorosłych, którzy są wokół niego. Czasem wystarczy kogoś wysłuchać, by uratować mu życie.

Telefon 116 111 działa dzięki dotacji Ministerstwa Spraw Wewnętrznych oraz hojności sponsorów i darczyńców.

- Środki na działanie Telefonu 116 111 pozyskujemy również w konkursach grantowych Komisji Europejskiej – dodaje dr Monika Sajkowska, dyrektorka FDN. - Zdobywanie funduszy na działanie tak dużego projektu nie jest łatwe, zwłaszcza w dobie kryzysu ekonomicznego. Jednak nie poddajemy się, ponieważ od samych dzieci wiemy, że Telefon 116 111 jest naprawdę ważny.

Inne artykuły

Nowy rok szkolny w więziennych szkołach

05.09.2017

Tak jak w innych szkołach w Polsce, w Centrach Kształcenia Ustawicznego, funkcjonujących przy aresztach śledczych i zakładach karnych, rozpoczął się rok szkolny. Oficjalna inauguracja miała miejsce w Zakładzie Karnym we Włocławku. Nowy rok...

Czy choroba pełnomocnika uzasadnia przywrócenie terminu procesowego - jeśli pojawiła się w ostatnich dniach na dokonanie czynności?

31.08.2017

Pytanie jest proste i logiczne, odpowiedź… niekoniecznie: czy choroba pełnomocnika uzasadnia przywrócenie terminu procesowego — nawet jeśli wszyscy czekali do ostatniego momentu (na wniesienie skargi kasacyjnej) — bo skoro na coś mamy dwa...

Jak pracować z więźniem - ojcem, żeby stał się tatą?

19.09.2017

Można zaryzykować twierdzenie, że z ponad 71 tys. mężczyzn przebywających w jednostkach penitencjarnych większość stanowią ojcowie. Czy są na tyle specyficzną grupą, że należy z nimi pracować w sposób szczególny? Zapytaliśmy o to mł. chor...

Ustna umowa pożyczki

13.09.2017

Czy ustna umowa pożyczki jest ważna — a zwłaszcza czy pożyczkobiorca może być zobowiązany do zwrotu pieniędzy pożyczonych „na gębę”? Czy dowodem może być zapisana w kalendarzu pożyczkodawcy notatka — podpisana przez pożyczającego? (wyrok Sądu...

Trzy kroki do bycia zrozumiałym sędzią - Konferencja

28.08.2017

Fundacja Court Watch Polska zaprasza wszystkich sędziów do udziału w konferencji pt. „Zaufanie budowane przez komunikację. Trzy kroki do bycia zrozumiałym sędzią”, która odbędzie się pod patronatem Pierwszego Prezesa Sądu Najwyższego - SSN prof...

Bądź na bieżąco

Subskrybuj nasz newsletter, a będziesz na bieżąco z nowymi ogłoszeniami i komunikatami;
o spadkach, zasiedzeniach nieruchomości, depozytach sądowych, terminach rozpraw, wyrokach.

Podaj swój e-mail i otrzymuj najnowsze ogłoszenia bezpośrednio na swoją skrzynkę pocztową.

Przesyłając swój adres e-mail, zgadzam się na przetwarzanie przez Fundację ProPublika - KRS 0000595424 - podanych przeze mnie danych osobowych (e-mail) w celu otrzymywania zamówionego Newslettera.
Przyjmuję do wiadomości, że podanie danych jest dobrowolne oraz że przysługuje mi prawo dostępu do ich treści oraz ich poprawiania.