Wtorek 27 czerwca 2017 Wydanie nr 3410

Helpline dla dzieci i młodzieży pomaga już od 5 lat

07.11.2013 / ebos Helpline dla dzieci i młodzieży pomaga już od 5 lat  

340 interwencji w skrajnie niebezpiecznych sytuacjach. 600 tysięcy dzieci, które usłyszały głos życzliwych dorosłych. 18 tysięcy młodych ludzi, którzy przeczytali odpowiedzi na wiadomości online. 6 listopada mija 5 lat pracy Telefonu Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111 prowadzonego przez Fundację Dzieci Niczyje.

Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111 został uruchomiony w Polsce 6 listopada 2008 roku przez Fundację Dzieci Niczyje. Już tego samego dnia zadzwoniły pierwsze dzieci potrzebujące wsparcia, pomocy i ochrony, a z każdą dobą zwiększała się liczba połączeń od najmłodszych. Telefon 116 111 uzupełnił lukę w polskim systemie pomocy dzieciom – dał dzieciom miejsce, w którym można poprosić o anonimową pomoc w każdej sytuacji.

- Już pierwsze dni działania telefonu pokazały nam, jak ważnym miejscem dla młodych ludzi jest linia 116 111 – mówi Lucyna Kicińska, koordynatorka Telefonu 116 111. – Z każdym dniem przybywa dzieci, które wybierają nasz numer. To wymaga to od nas nieustannego rozwoju. Przez 5 lat zespół Telefonu Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111 rozrósł się do blisko 50 osób pracujących 7 dni w tygodniu przy 6 liniach telefonicznych. Przez ten czas odebraliśmy 600 000 połączeń od dzieci, odpisaliśmy na 18000 wiadomości z prośbą o pomoc i podjęliśmy 340 interwencji w poważnych sytuacjach.

Uzupełnieniem oferty pomocy telefonicznej jest nowa, przyjazna strona internetowa www.116111.pl, poprzez którą można także zadać pytanie online oraz skorzystać z bogatej bazy wiedzy. Dostęp do pomocy zwiększyła także zrealizowana przez Fundacje Dzieci Niczyje szeroko zakrojona akcja edukacyjna oraz oferta profesjonalnych staży w Telefonie 116 111.

- Nasza codzienna praca nie jest łatwa. Do Telefonu 116 111 dociera dziecięca rozpacz, złość, gniew, samotność, zwątpienie i strach – mówi Lucyna Kicińska. - Naszą rolą jest przywracanie nadziei, kojenie smutku, udzielanie wsparcia i pomaganie w radzeniu sobie z najtrudniejszymi sytuacjami. Bardzo często wystarcza spokojna rozmowa, poszukanie z dzieckiem rozwiązania kłopotów, zwrócenie uwagi w stronę pozytywnych dorosłych, którzy są wokół niego. Czasem wystarczy kogoś wysłuchać, by uratować mu życie.

Telefon 116 111 działa dzięki dotacji Ministerstwa Spraw Wewnętrznych oraz hojności sponsorów i darczyńców.

- Środki na działanie Telefonu 116 111 pozyskujemy również w konkursach grantowych Komisji Europejskiej – dodaje dr Monika Sajkowska, dyrektorka FDN. - Zdobywanie funduszy na działanie tak dużego projektu nie jest łatwe, zwłaszcza w dobie kryzysu ekonomicznego. Jednak nie poddajemy się, ponieważ od samych dzieci wiemy, że Telefon 116 111 jest naprawdę ważny.

Inne artykuły

Korzystanie z telefonu podczas jazdy rowerem (art. 45 ust. 2 pkt 1 pord)

12.06.2017

Wszyscy (?) wiedzą, że nie wolno rozmawiać przez telefon podczas jazdy samochodem (chyba że korzystając z zestawu głośnomówiącego lub słuchawki). Niektórzy jednak pytają — czy dozwolone jest rozmawianie przez telefon na rowerze? Odpowiedź jest...

Skazani na wschodniej granicy

09.06.2017

Służba Więzienna ponownie skieruje skazanych z czterech jednostek penitencjarnych do pracy przy oczyszczaniu i utrzymaniu w porządku pasa przy wschodnim odcinku granicy państwowej. Akcja rozpoczęta w ubiegłym roku przez Okręgowy Inspektorat...

Czy hycel ma prawo do wynagrodzenia za zlecenie odłowienia bezpańskiego psa?

23.06.2017

Obowiązkiem gmin jest wyłapywanie i zapewnienie opieki bezdomnym zwierzętom — zaś obowiązkiem każdego z nas jest powiadomienie o napotkanym bezpańskim psie lub kocie — jak to się ma do interwencji hycla po wezwaniu do agresywnego psa? Czy w takim...

Ojciec zza krat

27.06.2017

Niedawny Dzień Ojca to okazja do przyjrzenia się działaniom Służby Więziennej skierowanym na poprawę relacji rodzinnych osób przebywających za murami. W jednostkach penitencjarnych przebywają więźniowie, którzy próbują na nowo nauczyć się jak być...

Sądowe potworki - rzecz o idotyzmach z ocen kwalifikacyjnych

19.06.2017

Wielu pracowników sądów ma wrażenie, że od pewnego czasu do sądów wprowadzane są zasady przeniesione rodem z korporacji. W efekcie często powstają tyleż samo śmieszne, co tragiczne potworki. „Pro klienckie” nastawienie, „ankiety badania...

Bądź na bieżąco

Subskrybuj nasz newsletter, a będziesz na bieżąco z nowymi ogłoszeniami i komunikatami;
o spadkach, zasiedzeniach nieruchomości, depozytach sądowych, terminach rozpraw, wyrokach.

Podaj swój e-mail i otrzymuj najnowsze ogłoszenia bezpośrednio na swoją skrzynkę pocztową.

Przesyłając swój adres e-mail, zgadzam się na przetwarzanie przez Fundację ProPublika - KRS 0000595424 - podanych przeze mnie danych osobowych (e-mail) w celu otrzymywania zamówionego Newslettera.
Przyjmuję do wiadomości, że podanie danych jest dobrowolne oraz że przysługuje mi prawo dostępu do ich treści oraz ich poprawiania.