Poniedziałek 24 września 2018 Wydanie nr 3864

Helpline dla dzieci i młodzieży pomaga już od 5 lat

07.11.2013 / ebos Helpline dla dzieci i młodzieży pomaga już od 5 lat  

340 interwencji w skrajnie niebezpiecznych sytuacjach. 600 tysięcy dzieci, które usłyszały głos życzliwych dorosłych. 18 tysięcy młodych ludzi, którzy przeczytali odpowiedzi na wiadomości online. 6 listopada mija 5 lat pracy Telefonu Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111 prowadzonego przez Fundację Dzieci Niczyje.

Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111 został uruchomiony w Polsce 6 listopada 2008 roku przez Fundację Dzieci Niczyje. Już tego samego dnia zadzwoniły pierwsze dzieci potrzebujące wsparcia, pomocy i ochrony, a z każdą dobą zwiększała się liczba połączeń od najmłodszych. Telefon 116 111 uzupełnił lukę w polskim systemie pomocy dzieciom – dał dzieciom miejsce, w którym można poprosić o anonimową pomoc w każdej sytuacji.

- Już pierwsze dni działania telefonu pokazały nam, jak ważnym miejscem dla młodych ludzi jest linia 116 111 – mówi Lucyna Kicińska, koordynatorka Telefonu 116 111. – Z każdym dniem przybywa dzieci, które wybierają nasz numer. To wymaga to od nas nieustannego rozwoju. Przez 5 lat zespół Telefonu Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111 rozrósł się do blisko 50 osób pracujących 7 dni w tygodniu przy 6 liniach telefonicznych. Przez ten czas odebraliśmy 600 000 połączeń od dzieci, odpisaliśmy na 18000 wiadomości z prośbą o pomoc i podjęliśmy 340 interwencji w poważnych sytuacjach.

Uzupełnieniem oferty pomocy telefonicznej jest nowa, przyjazna strona internetowa www.116111.pl, poprzez którą można także zadać pytanie online oraz skorzystać z bogatej bazy wiedzy. Dostęp do pomocy zwiększyła także zrealizowana przez Fundacje Dzieci Niczyje szeroko zakrojona akcja edukacyjna oraz oferta profesjonalnych staży w Telefonie 116 111.

- Nasza codzienna praca nie jest łatwa. Do Telefonu 116 111 dociera dziecięca rozpacz, złość, gniew, samotność, zwątpienie i strach – mówi Lucyna Kicińska. - Naszą rolą jest przywracanie nadziei, kojenie smutku, udzielanie wsparcia i pomaganie w radzeniu sobie z najtrudniejszymi sytuacjami. Bardzo często wystarcza spokojna rozmowa, poszukanie z dzieckiem rozwiązania kłopotów, zwrócenie uwagi w stronę pozytywnych dorosłych, którzy są wokół niego. Czasem wystarczy kogoś wysłuchać, by uratować mu życie.

Telefon 116 111 działa dzięki dotacji Ministerstwa Spraw Wewnętrznych oraz hojności sponsorów i darczyńców.

- Środki na działanie Telefonu 116 111 pozyskujemy również w konkursach grantowych Komisji Europejskiej – dodaje dr Monika Sajkowska, dyrektorka FDN. - Zdobywanie funduszy na działanie tak dużego projektu nie jest łatwe, zwłaszcza w dobie kryzysu ekonomicznego. Jednak nie poddajemy się, ponieważ od samych dzieci wiemy, że Telefon 116 111 jest naprawdę ważny.

Inne artykuły

Skazany po śmierci. Możliwe?

06.09.2018

Czy można wydać wyrok skazujący wobec oskarżonego, który zmarł w toku procesu? Czy jednak śmierć oskarżonego powinna skutkować umorzeniem postępowania? Co jednak jeśli sąd — nie wiedząc o tym, że sprawca już nie żyje — wyda wyrok, który się...

Bądź na bieżąco

Subskrybuj nasz bezpłatny newsletter, a będziesz na bieżąco z nowymi ogłoszeniami i komunikatami;
o spadkach, zasiedzeniach nieruchomości, depozytach sądowych, terminach rozpraw, wyrokach.

Podaj swój e-mail i otrzymuj najnowsze ogłoszenia bezpośrednio na swoją skrzynkę pocztową.

Przesyłając swój adres e-mail, zgadzam się na przetwarzanie przez Fundację ProPublika - KRS 0000595424 - podanych przeze mnie danych osobowych (e-mail) w celu otrzymywania zamówionego Newslettera.
Przyjmuję do wiadomości, że podanie danych jest dobrowolne oraz że przysługuje mi prawo dostępu do ich treści oraz ich poprawiania.