Czwartek 22 czerwca 2017 Wydanie nr 3405

Policyjna kampania 'STOP WŁAMANIOM'

08.10.2010 / ebos/kgp Policyjna kampania 'STOP WŁAMANIOM'  

Zamaskowany włamywacz, brzdęk tłuczonych szyb, zbite okno w samochodzie i pościg za złodziejem torby - w tak nietypowy sposób mazowiecka Policja zainaugurowała kampanię „Stop włamaniom”, która od października ruszyła na całym Mazowszu.

Celem kampanii jest zmniejszenie liczby kradzieży z włamaniem, w szczególności do domów, mieszkań i obiektów handlowych.

Nie każdy zdaje sobie sprawę, jak duża jest różnica między zwykłym oknem a oknem antywłamaniowym. Można się było o tym przekonać, obserwując mężczyznę, który zwykłą szybę rozbił w ciągu kilkunastu sekund, natomiast szyba antywłamaniowa po kilkunastu uderzeniach zadanych z tą samą siłą miała zaledwie kilkanaście pęknięć.

Kolejnym elementem pokazu była próba pokonania zwykłych zamków podklamkowych w drzwiach wejściowych. Włamywacz, używając odpowiednich narzędzi, jest w stanie pokonać taką zwykłą wkładkę w ciągu kilkunastu sekund. Ten eksperyment udowodnił, jak bardzo ważny jest dobór zabezpieczeń, które chronią nasze mieszkania i domy. Wydatek kilkudziesięciu złotych na tzw. szyldzik zabezpieczy zwykły zamek. Wydatek kilkuset złotych na dobre, atestowane zamki uniemożliwi złodziejom wejście do domu przez drzwi.

Sposobem na „nieproszonych gości” może okazać się także monitoring. Taki system dozorowania został założony w bloku mieszkalnym na radomskim osiedlu Borki. Kamery skierowane na drzwi wejściowe skutecznie zniechęcają wandali i potencjalnych złodziei, wspomagając nowoczesny, cyfrowy domofon.

Ostatnim elementem była pozorowana kradzież torby znajdującej się na przednim siedzeniu auta. Siedzący w aucie został zaskoczony przez złodzieja, który wybił szybę w drzwiach, zabrał torbę i usiłował uciec. Po krótkim pościgu został zatrzymany przez policjantów. Pokaz ten udowodnił, jak kusząca dla potencjalnego złodzieja jest torebka zostawiona na przednim fotelu samochodu.

Przygotowany przez policjantów happening miał na celu pokazanie radomianom, jak ważna jest dbałość o bezpieczeństwo. Odpowiednie zabezpieczenia czy zachowanie mogą skutecznie uchronić od stania się ofiara przestępstwa.

Zainaugurowana kampania „Stop włamaniom” ma na celu nie tylko edukację przez uświadamianie zagrożeń, ale również takie dostosowanie działań policji oraz innych podmiotów, w tym społeczności lokalnych, by skutecznie zapobiegać i uniemożliwiać włamania.

Inne artykuły

Korzystanie z telefonu podczas jazdy rowerem (art. 45 ust. 2 pkt 1 pord)

12.06.2017

Wszyscy (?) wiedzą, że nie wolno rozmawiać przez telefon podczas jazdy samochodem (chyba że korzystając z zestawu głośnomówiącego lub słuchawki). Niektórzy jednak pytają — czy dozwolone jest rozmawianie przez telefon na rowerze? Odpowiedź jest...

Skazani na wschodniej granicy

09.06.2017

Służba Więzienna ponownie skieruje skazanych z czterech jednostek penitencjarnych do pracy przy oczyszczaniu i utrzymaniu w porządku pasa przy wschodnim odcinku granicy państwowej. Akcja rozpoczęta w ubiegłym roku przez Okręgowy Inspektorat...

Sądowe potworki - rzecz o idotyzmach z ocen kwalifikacyjnych

19.06.2017

Wielu pracowników sądów ma wrażenie, że od pewnego czasu do sądów wprowadzane są zasady przeniesione rodem z korporacji. W efekcie często powstają tyleż samo śmieszne, co tragiczne potworki. „Pro klienckie” nastawienie, „ankiety badania...

Sędzia z pasją

01.06.2017

- Są takie lata, że nagle wybucha temat, że sędziowie, prokuratorzy powinni być aktywni i edukować młodzież, a potem na kilka lat akcja taka cichnie. Uważam, że powinno to być robione systematycznie. Trzeba młodzieży tłumaczyć, jak wymiar...

Bądź na bieżąco

Subskrybuj nasz newsletter, a będziesz na bieżąco z nowymi ogłoszeniami i komunikatami;
o spadkach, zasiedzeniach nieruchomości, depozytach sądowych, terminach rozpraw, wyrokach.

Podaj swój e-mail i otrzymuj najnowsze ogłoszenia bezpośrednio na swoją skrzynkę pocztową.

Przesyłając swój adres e-mail, zgadzam się na przetwarzanie przez Fundację ProPublika - KRS 0000595424 - podanych przeze mnie danych osobowych (e-mail) w celu otrzymywania zamówionego Newslettera.
Przyjmuję do wiadomości, że podanie danych jest dobrowolne oraz że przysługuje mi prawo dostępu do ich treści oraz ich poprawiania.