Niedziela 17 grudnia 2017 Wydanie nr 3583

EBOS.PL poleca - Bitwa Prawna

21.05.2015 / ebos EBOS.PL poleca - Bitwa Prawna  

"Piłeś, paliłeś – nie jedź!" – to hasło pierwszej akcji społecznej z cyklu "Bitwa prawna", która kilka dni temu ruszyła w sieci. Ma ona uświadamiać prawne konsekwencje jazdy "pod wpływem". Organizatorzy postawili na spot z wykorzystaniem utworu "Sekunda" Rahima, deklaracje na Facebooku i Twitterze oraz... bitwę freestylową! Sędziować będą: Ymcyk, Czeski i Flint. Wielki finał 26.06 w klubie Wiatrak w Zabrzu

Pokaż, co potrafisz i wygraj 2 tys. zł!

2000 zł za pierwsze, 1000 zł za drugie i 500 zł za trzecie miejsce otrzymają laureaci bitwy freestylowej. Impreza odbędzie się już 26.06 w zabrzańskim Wiatraku. Tematem zmagań słownych będą sytuacje rodem z sali sądowej. Wszystkie tzw. case'y dotyczyć będą skutków prawnych prowadzenia po alkoholu i (lub) narkotykach. Uczestników oceni publiczność oraz jury w składzie: Ymcyk, Czeski i Flint. Aby stanąć w szranki, należy na adres bitwaprawna@maxflo.pl wysłać maila zawierającego imię, nazwisko, pseudonim i datę urodzenia. Więcej szczegółów na www.bitwaprawna.pl.

Spot promujący akcję

Wpis na Facebooku lub Twitterze jako bilet wstępu

By zdobyć bilet na wielki finał bitwy i koncerty gwiazd polskiego rapu, należy: wejść na www.bitwaprawna.pl, przejść do zakładki "Poprzyj akcję i przyjdź na Bitwę!", kliknąć w odpowiedni button, a następnie przy użyciu specjalnej aplikacji udostępnić wpis na Facebooku lub Twitterze.
– Imprezę, której jesteśmy partnerem, promujemy głównie kanałami social media. Powód jest prosty: grupa docelowa. Chcemy z tym tematem trafić przede wszystkim do ludzi takich jak my, czyli młodych. Sami traktujemy dziś Facebooka i Twittera jako główne źródło informacji. Postawiliśmy więc na komunikację viralową w tych serwisach – tłumaczy Joanna Michalik, specjalista ds. PR i social media w MaxFloRec.

#piłeśpaliłeśniejedź #bitwaprawna #niejedź – poprzyj akcję!

Jeśli nie wybierasz się do Zabrza, ale chcesz wyrazić aprobatę dla akcji i zadeklarować, że sam nie jeździsz (lub nie będziesz jeździć) "pod wpływem", wystarczy, że... użyjesz Facebooka, Instagrama, Twittera czy innych serwisów społecznościowych.
– Hashtagami #piłeśpaliłeśniejedź, #bitwaprawna i #niejedź oznaczać można wszystko, co ma związek z motywem przewodnim akcji. Można np. wrzucać na Facebooka zdjęcia z klubów, imprez, koncertów czy spotkań rodzinnych. Jak na razie najczęściej ludzie udostępniają nasz spot. Widzimy, że podchodzą do tematu bardzo entuzjastycznie – mówi Michalik. Być może to zasługa singla „Sekunda” Rahima, który stał się w pewnym sensie hymnem kampanii.

Rahim – "Sekunda"

Freestylowiec jest jak adwokat

Bitwy freestylowe to nieodłączny element subkultury hip-hopowej. Ale co ma wspólnego hip-hop z prawem? Jak mówi adwokat Grzegorz Prigan, pomysłodawca "Bitwy prawnej", freestylowca można porównać do adwokata, a adwokata do freestylowca.
– W trakcie potyczki zarówno adwokat, jak i freestylowiec, jeśli nie zna ruchu rywala, zmuszony jest do jak najszybszej riposty słownej. Reakcja musi być błyskotliwa, celna i rzeczowa – tłumaczy Prigan. – Słowa freestyle'owca kierowane do przeciwnika są jak działanie adwokata na sali sądowej. Jeden i drugi walczy w tym samym celu: by zwyciężyć – dodaje.

Niby każdy wie, a jednak...

Prowadzenie pojazdu pod wpływem jakichkolwiek środków odurzających grozi nie tylko utratą prawa jazdy i wyrokiem. To ryzyko śmiertelnego wypadku drogowego. Niby banalne, niby "każdy wie", a jednak, jak zauważają organizatorzy, nie każdy z nas zdaje sobie sprawę z realności tych następstw. – Konsekwencje są nie tylko karne, ale i cywilne. Sprawca może otrzymać nakaz oddania ubezpieczalni odszkodowania wypłaconego ofiarom wypadku.
To może być dług w wysokości nawet 1 mln zł. Stąd cała ta akcja. Nie po to,
by przypomnieć, ale by uświadomić – mówi Joanna Michalik.

Edukacja poprzez rap

Premierowa edycja "Bitwy prawnej" podzielona została na 3 etapy. Pierwszy z nich to kampania społeczna "Piłeś, paliłeś – nie jedź!". Drugi – eliminacje do bitwy freestylowej. Zwieńczeniem akcji będzie wielka bitwa na słowa i koncert gwiazd polskiego hip-hopu.
– Pokażmy razem, że rap to nie tylko poruszanie kilku stereotypowych tematów życia codziennego – zachęca Magdalena Giertuga z agencji kreatywnej kręci się! będącej partnerem akcji. – Przecież rapem możemy się bawić, poprzez rap możemy edukować, uświadamiać i ostrzegać innych. Wykorzystajmy to! Widzimy się już 26 czerwca w Zabrzu!

Organizatorem akcji jest Adwokatura Polska we współpracy z Agencją Artystyczno-Wydawniczą MaxFloRec i agencją kreatywną kręci się!

Więcej info na Facebooku (kliknij, aby przejść:Bitwa Prawna).

Inne artykuły

Bez sekretariatu nie ma sądu

29.11.2017

Nikt nie dostrzega tych, bez których sądy nie mogłyby działać, owych sądowych mechaników, którzy dbają, by sędziom stającym na linii frontu nie zabrakło paliwa i amunicji. Nikt nie widzi pracowników sądowych sekretariatów, i nikt poza sędziami (a...

Po śladach do przestępcy

20.11.2017

Na podstawie śladów butów jak po nitce do kłębka można dojść do sprawcy zdarzenia. Bo każde obuwie w trakcie użytkowania nabiera charakterystycznych cech. – Są to cechy indywidualne i niepowtarzalne. Na ich podstawie jesteśmy w stanie stwierdzić...

Czy odepchnięcie napastnika — który upadł i zmarł — oznacza, że przekroczone zostały granice obrony koniecznej?

05.12.2017

Czy możliwy jest zarzut przekroczenia granic obrony koniecznej jeśli nastąpiła śmierć napastnika — oraz czy biorący udział w „ustawce” mogą powołać się na kontratyp obrony koniecznej, jeśli coś poszło nie tak podczas pojedynku? postanowienie...

Dać nadzieję na wolność

17.11.2017

Rozsiani po jednostkach penitencjarnych w Polsce, skazani na długie wyroki i dożywocie, sprawcy czynów, o których zwykle głośno w mediach – wielokrotni zabójcy. Nie są ujęci w statystykach, nie wiadomo, ilu ich dokładnie jest. Wiadomo natomiast...

Bądź na bieżąco

Subskrybuj nasz newsletter, a będziesz na bieżąco z nowymi ogłoszeniami i komunikatami;
o spadkach, zasiedzeniach nieruchomości, depozytach sądowych, terminach rozpraw, wyrokach.

Podaj swój e-mail i otrzymuj najnowsze ogłoszenia bezpośrednio na swoją skrzynkę pocztową.

Przesyłając swój adres e-mail, zgadzam się na przetwarzanie przez Fundację ProPublika - KRS 0000595424 - podanych przeze mnie danych osobowych (e-mail) w celu otrzymywania zamówionego Newslettera.
Przyjmuję do wiadomości, że podanie danych jest dobrowolne oraz że przysługuje mi prawo dostępu do ich treści oraz ich poprawiania.